Jaarverslag 2019
close

Vernieuwing museum

1

De media veranderen continu en Beeld en Geluid verandert mee. We ontwikkelen een gloednieuw, spectaculair en modern museum waarin de bezoeker zich helemaal kan onderdompelen in alle facetten van de media. Na een goed verlopen aanbesteding voor het nieuwe museum, zijn we in 2019 gestart met de samenwerking met de drie partijen Kiss the Frog, Redrum en Elastique, gebundeld in het consortium Insert Media. Zij gaan de interactieve onderdelen en de mobiele app voor het nieuwe museum ontwerpen en bouwen.

Verder stond het jaar in het teken van het Voorlopig Ontwerp. Samen met het consortium zijn alle zogenaamde exhibits uitgewerkt en geïntegreerd in een aansprekend en inspirerend ruimtelijk ontwerp. De inhoudelijke uitwerking van de vijf thema’s Verleiden, Informeren, Delen, Vertellen en Spelen was een enorme klus voor onze interne en externe specialisten; zij hebben die opdracht uitstekend afgerond.
Om het nieuwe museum te realiseren wordt hard gewerkt aan het verwerven van fondsen en partners. Het eerste fonds dat steun heeft toegezegd aan de herinrichting van het museum is het Mondriaan Fonds.

Lees meer over hoe we onze relatie met het publiek versterken